Skip to main content

Avvikelsehantering – tjänst och lösning i ett paket

Vår paketlösning för avvikelsehantering kombinerar både ett kraftfullt systemstöd och professionell tjänst för att säkerställa en effektiv hantering av avvikelser inom organisationen. Systemstödet erbjuder en strukturerad plattform för registrering, uppföljning och rapportering av avvikelser, vilket skapar tydlighet och transparens i processerna.

Tjänsten kompletterar systemet genom ledning, stöd och coachning i arbetssätt kopplat till avvikelsehantering. Vi hjälper er att etablera rutiner, förbättra processer och säkerställa att hela organisationen arbetar konsekvent och effektivt med avvikelser.

Lösningen är flexibel och anpassas efter era specifika behov, samt utifrån er nuvarande organisationsstruktur och arbetssätt. På så sätt får ni både verktyg och kompetens som stärker er förmåga att hantera avvikelser på ett hållbart och långsiktigt sätt.

Produkten och tjänsten innehåller följande:

Processkartläggning och analys

Er nuvarande process för hantering av avvikelser kartläggs och analyseras. Vi presenterar sedan vår standardiserade process för hantering av avvikelser som vi tillsammans kan anpassa för just er verksamhet.

Hanteringssystem för Microsoft Teams

Ett smidigt och enkelt systemstöd är avgörande för att hantera avvikelser standardiserad och utan krångel. Vårt hanteringssystem har stöd både för Teams och SharePoint med effektiv automation för notiser, informationslagring och stöd i processen.

Metoder och arbetssätt

Let IT Work tillhandahåller tydliga instruktioner och arbetssätt för systematisk rotorsaksanalys och hantering av avvikelserna som registreras i systemet. Vi utbildar berörda medarbetare i process och metod för hantering av avvikelser.

Let IT Works system och metoder för arbetet med kontinuerliga förbättringar kan smidigt kopplas på hanteringen av avvikelser. Det är också möjligt att hämta tydliga och snygga rapporter ur hanteringssystemet.

Av erfarenhet vet vi att arbetet med avvikelser lätt faller mellan stolarna och glöms av. Med detta riskerar verksamheten att missa stor förbättringspotential och förbise kostnaderna som finns kopplat till avvikelser.

Genom att anlita Let IT Works Digital Standards Manager säkerställer vi att avvikelser kontinuerlig hanteras och att utmaningar lyfts till ytan. Vill du veta mer om hur vår DSM tjänst fungerar?

Vill du veta mer?

Är ni intresserade av att veta mer eller boka en demo?

William Gustafsson

Försäljning och projektleverans

Tel. 070 287 25 35

Mail: william.gustafsson@letitwork.se